Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser finder anvendelse ved køb af varer hos Trimtex.dk som privat forbruger. Når du bestiller varer hos os, accepterer du vores handelsbetingelser og der indgås en bindende aftale mellem Trimtex Sport AS og dig som kunde. Du bedes derfor venligst læse vores handelsbetingelser igennem før du handler hos os. Aftalen indgås på dansk.

Firmaoplysninger:
Firmanavn: Trimtex Sport AS
Adresse: Postboks 124, 4792 Lillesand, Norge
Organisations-nr.: 914 839 688
Telefon (man-fre 10-16 ): 89 87 09 00
E-mail: support@trimtex.dk

Generelt
Vi leverer til hele Danmark med undtagelse af Grønland og Færøerne. Alle priser i webshoppen er oplyst inkl. moms. 

Tilbud gælder så længe lager haves og inden for den tidsramme som det oplyses i den gældende kampagne. Vi tager forbehold for fejl i lagerbeholdningen og prisfejl som følge af tekniske fejl på webshoppen. Hvis vi mangler en eller flere af de varer du har bestilt, vil vi sende de varer vi har på lager og kreditere den eller de manglende varer.

Rabatkoder gælder kun til varer til ordinærpris, med mindre andet er oplyst. Enkelte rabatkoder er personlige og vi forbeholder os ret til at afvise eventuelle ordrer og annullere rabatkoder såfremt vi har mistanke om misbrug. Det er tilladt at anvende maksimalt én rabatkode pr. ordre, med mindre andet er oplyst.

Ved specielle tilbud, som giver ret til at få en vare med i købet, må de specifikke krav for dette tilbud være opfyldte. Hvis du vælger at returnere varer og kravene herefter ikke længere er opfyldte, vil vi bede dig betale beløbet op til varens ordinære værdi.

Når du handler hos Trimtex kan du vælge at registrere dig som kunde, eller du kan handle som gæst. Du kan oprette en konto under ”Min konto” eller undervejs, når du er ved at foretage dit første køb. Registreringen kræver en gyldig e-mail adresse. Vi leverer til hele Danmark med undtagelse af Grønland og Færøerne. For at handle hos os må du være fyldt 18 år. Når du handler hos os, skal du oplyse e-mail og telefonnummer.

Priser
Der er ingen skjulte omkostninger hos os. Alle omkostninger i forbindelse med købet, varer og eventuelle gebyrer og fragt, vil være tydelige i købsprocessen før selve betalingen gennemføres. De forskellige poster er specificeret som varepris, moms, fragt og fakturagebyr. Alle tilbudspriser gælder så længe laver haves eller i det tidsrum, som er blevet oplyst i kampagner og nyhedsbreve. Alle priser er oplyst inklusiv moms.

Vi tager forbehold for fejl på priser og lagerbeholdning, samt tekniske fejl i forbindelse med indkøbskurven eller i betalingsprocessen. I disse tilfælde vil vi kontakte dig og sammen finde en god løsning.

Betalingsmetoder
Det er sikkert at handle hos Trimtex.dk. Hos os kan du vælge mellem flere sikre betalingsmetoder. Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Kreditkort
Hos Trimtex.dk kan du betale med Visa og MasterCard. Din sikkerhed og tryghed er vigtig for os og med samarbejdspartnere som Ayden bliver der taget godt hånd om dette. Ayden er en af Nordens ledende leverandører af betalingsløsninger til webshops. Når du handler i vores webshop bliver købsbeløbet først reserveret og sidenhen når bestillingen er afsendt, bliver pengene trukket på din konto. Når du handler i vores teamshop så bliver pengene trukket på din konto ved bestilling.

Faktura
AfterPay Faktura 

Vi tilbyder fakturabetaling i samarbejde med AfterPay. Betalingsfristen er 14 dage. Der er ingen fakturagebyr hvis du vælger at betale med AfterPay faktura.

For at betale med faktura skal du være fyldt 18 år, være tilmeldt folkeregistret i Danmark samt blive godkendt i den kreditvurdering som sker i forbindelse med købet. På baggrund af kreditvurderingen vil der blive udsendt et genpartsbrev. 

Fakturaen sendes via e-mail. Ved forsinket betaling vil det blive sendt et inkassovarsel og lovbestemte gebyrer kan blive tilskrevet. Såfremt betalingen fortsat ikke sker, vil fakturaen blive sendt til inkasso og yderligere omkostninger bliver påført.

Læs mere om AfterPay Faktura her:
Har du spørgsmål om en faktura fra Arvato? Klik her

AfterPay Konto/Delbetaling  
Med AfterPay er der mulighed for at dele betalingen op i flere rater. Du vil få tilbud om at dele betalingen op når du modtager fakturaen. Det er to måder at dele betalingen op på; konto- eller delbetaling. 

AfterPay Konto er en fleksibel måde at betale din faktura på og du vælger selv hvor meget du ønsker at betale hver måned. Det mindste beløb du skal betale, vil til enhver tid være baseret på den udestående balance og vil være specificeret på den månedlige faktura. 

Priseksempel: DKK 5000 /over 9 måneder, effektiv rente 45,09 %. Samlet kreditomkostning bliver DKK 820.

Med AfterPay Delbetaling vælger du hvor måneder du ønsker at dele betalingen over. Du kan vælge mellem 3, 6, 12, 24 eller 36 måneder. På den måde ved du altid, hvor meget du skal betale pr. måned.

Priseksempel: DKK 5000 / over 12 måneder, effektiv rente 43,58 %. Samlet kreditomkostning bliver DKK 1009. 

Læs mere om vilkårene for konto/delbetaling? Klik her.

Har du spørgsmål om en faktura fra Arvato? Klik her.

PayPal
PayPal er en sikker og enkel metode at betale og modtage betalinger på, på nettet. Ved hjælp af tjenesten kan alle betale som de har lyst til – via kreditkort, bankkonto, PayPal, Smart Connect eller kontosaldoer – uden at skulle dele betalingsoplysninger.

Der påskrives ingen gebyrer når du betaler med PayPal.

Levering
Vi har fri fragt på alle ordre over DKK 700. På ordre under DKK 700 er det en fast fragtomkostning på DKK 49. Vi har ingen faktura- eller ekspeditionsgebyr. Fri fragt gælder kun på standardvarer, og ikke for varer i klub-, team- eller firmadesign.

PostNord
Din forsendelse vil blive leveret til nærmeste Posthus, Døgnpost, postbutik- eller postudleveringssted. Du modtager en sms og/eller forsendelsesadvis når forsendelsen er ankommet og klar til afhentning. Normal leveringstid er 2-4 hverdage fra pakken er sendt fra vores lager.

Leveringstid
Normal leveringstid er 2-4 hverdage efter din bestilling. Bestiller du på en mandag, vil du normalt modtage din bestilling mellem onsdag og fredag i samme uge. Nogle gange kan det tage lidt længere tid, men vi gør hvad vi kan, for at du kan modtage dine varer så hurtigt som muligt.

Alle ordre over DKK 700 sendes fragtfri i hele Danmark via vores samarbejdspartner PostNord.

Vær opmærksom på, at din adresse er indtastet korrekt, når du bestiller og at din postkasse er tydelig mærket med navn. Det hænder at vi modtager pakker retur, som ikke er blevet afhentet på udleveringsstedet. Det kan skyldes at forsendelsesadvis ´et ikke er nået frem til modtager pga. forkert adresse.

Fortrydelsesret (gælder for privatkunder)
Hos Trimtex har vi 30 dages udvidet fortrydelsesret efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen (ved dellevering den sidste vare) i fysisk besiddelse. For at benytte dig af fortrydelsesretten er det vigtigt, at du giver os besked inden 30 dage efter du har modtaget varen. Du behøver ikke at oplyse en grund for at fortryde din bestilling.

Hvis du fortryder hele din bestilling, vil du få tilbagebetalt dit tilgodehavende senest 14 dage efter at vi har modtaget returvarerne. Du vil få en e-mail når vi har behandlet dine returvarer. Har du betalt med betalingskort, vil beløbet blive ført retur til det betalingskort som du i første omgang foretog bestillingen med.

Du kan udnytte din fortrydelsesret ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev, en e-mail eller en fax, hvor du oplyser, at du fortryder til Trimtex Sport AS. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den, uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Du skal selv betale for returnering af varen. Husk at udfylde fortrydelsesskemaet.

Returadresse:
Trimtex Danmark ApS 
c/o PostNord Logistics – 3PL-lager/Trimtex 
Kirkebjerg Søpark 2, Port 92/3PL 
2605 BRØNDBY 
BRØNDBY 
Att: Henrik Horst

Hvis du ønsker at sende en modtaget vare retur kan du vælge at benytte vedlagte returlabel. Vælger du at benytte returlabelen, vil vi fratrække DKK 69 fra det beløb du skal have retur fra os, hvis du har betalt med betalingskort. Har du valgt fakturabetaling vil der blive udstedt en ny faktura på beløbet.

Varerne kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Det er også en forudsætning at varen er uden lugt og pletter. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen og alle mærkesedler skal sidde på varen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. forsendelsesnummer.

Tilbagebetaling af dit tilgodehavende
Når du har fortrudt din bestilling, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger og eventuelt fratrukket en benyttet returlabel. Leveringsomkostninger refunderes kun, såfremt hele bestillingen fortrydes. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste for for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgifter refunderet.

Vi tilbagebetaler uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Har du betalt med betalingskort, tilbagefører vi til bankkontoen tilhørende det betalingskort du betalte med ved købet. Har du har handlet med faktura og du returnerer hele bestillingen, kan du se bort fra din faktura. Hvis du har handlet med faktura og returnerer dele af din bestilling, kan du fratrække beløbet for de returnerede varer og betale resten af din faktura, så slipper du for rykkergebyr. Vi opdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din returvare. Har du allerede betalt din faktura, vil Arvato kontakte dig i forhold til tilbagebetaling af beløbet. Arvato kan kontaktes på kundeservice@afterpay.dk eller på telefon 70 27 27 95.

Fortrydelsesretten gælder kun forbrugere og ikke klub-, team- eller virksomheder (specialdesign). 

Reklamationsret
Hvis du har modtaget en forkert vare, eller en vare der er beskadiget eller mangelfuld, så kontakt os venligst på e-mail support@trimtex.dk, så finder vi en løsning. Du kan reklamere over mangler inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet. Hos Trimtex.dk vil vi altid følge Købelovens regler.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Udfyld gerne vores returseddel med alle detaljer om problemet. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at ekspedere din reklamation.

Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. forsendelsesnummer.

Efter købeloven er det kundens risiko, hvis varen bliver beskadiget eller forsvinder, hvis det skyldes, at kunden ikke har sendt varen på forsvarlig vis. Har kunden krav på at hæve købet, men varen forsvinder, selvom den er sendt på forsvarlig vis, er risikoen hos sælgeren.

Persondatapolitik

Hos Trimtex.dk respekterer vi fuldt ud alle ønsker om hemmeligholdelse af personlige oplysninger, som afgives online. Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af alle personlige oplysninger, som vi modtager. Behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Hvis du ikke kan acceptere datapolitikken, bedes du undlade at benytte denne hjemmeside.

Hvad registrerer vi og hvorfor?

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres af Trimtex og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
 

Hvem videregiver vi personoplysninger til?
Virksomhedens ansatte har adgang til de personoplysninger som afgives på Trimtex.dk. Desuden kan udvalgte og betroede tredjemænd benytte dine personoplysninger med henblik på at levere varer eller serviceydelser, som du har bestilt.

Disse personer har tavshedspligt og har ikke tilladelse til at benytte personoplysningerne til andre formål. Oplysninger afgivet til Trimtex videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Du kan få oplyst, hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Hvis du ønsker at modtage en kopi af disse oplysninger, skal du sende en e-mail til os på support@trimtex.dk. Vi kan opkræve et mindre administrationsgebyr til dækning af omkostningerne ved at sende de registrerede personlysninger til dig. Du kan få ukorrekte oplysninger slettet eller korrigeret.

Cookies
Hvad er en cookie?
En cookie er en lille datafil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Hjemmesidens brug af cookies
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden. Dermed kan vi løbende optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker fx, hvad du har lagt i indkøbskurven, om du tidligere har besøgt siden, om du er logget ind og hvilket sprog og valuta du gerne vil have hjemmesiden på. Cookies hjælper os desuden med at lave den trafikmåling der gør, at vi ved hvor mange, der besøger vores site og kan dokumentere dette over for vores annoncører. Vi bruger også cookies til målretning af annoncering, så vi kan vise dig de annoncer vi tror er mest relevante og kan styre hvor ofte den samme annonce vises.

Hvilke cookies anvendes på hjemmesiden?
Drifts- og optimeringscookies - Google Analytics
Disse cookies anvendes til driften af hjemmesiden. Det kan fx være optælling af antallet af besøgende eller andre informationer, der skal bruges til analyse. Disse cookies kan i begrænset omfang indsamle data, der kan henføres til den enkelte bruger.

Marketing - Google Analytics

Disse cookies anvendes til at opdatere websitets kodning og er beregnet til trafikanalyse og optimering af markedsføring.

Session cookies

Session cookies sættes af websitet, bruges til at genkende dig, når du bevæger dig rundt på siden og huske om du fx er logget ind. Session cookie slettes automatisk, når du lukker din browser.
 

Klageadgang
Kan vi ikke blive enige om behandling af en reklamation eller en anden uenighed, kan du evt. indgive en klage til Center for Klageløsning, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. En klage kan indgives ved at udfylde en klageformular via www.minsag.forbrug.dk. Læs mere på www.forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal. Det kan være relevant hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.